Coaches programma

Je bent een ervaren coach die groepen en/of individuen vooruit helpt in hun (professionele) leven. Je gebruikt verschillende methoden die dicht bij jouw hart liggen, waar je expert in bent, en die in combinatie steeds weer mooie resultaten laten zien bij je klanten.

Die combinatie is jouw USP – het is dé reden waarom jij voor je klanten de beste oplossing bent. Alleen, hoe overtuig je nieuwe klanten hiervan? Hoe verwoord je helder en precies wat je doet, waarom, voor wie, en dat binnen die o zo strakke eisen van de web-content?

Tekst

De afgelopen jaren heb ik me gespecialiseerd in het ondersteunen van coaches en trainers om hun werkwijze en doelen helder te formuleren – op LinkedIn en websites, maar ook voor aanbestedingen, brochures, e-books of boeken van papier.

Toegevoegde waarde

In het proces van samenwerken bleek steeds weer dat het samen zoeken naar de juiste woorden van veel grotere waarde was voor de coach, dan de uiteindelijk tekst die het doel van de samenwerking was. Het proces om tot bondige heldere formuleringen te komen is een proces van vragen, betwijfelen, spiegelen, advocaat van de duivel spelen, bevestigen, brainstormen. Aan het eind van de rit, of het ritje, ligt er tekst en,  belangrijker nog, heeft de coach bij zichzelf ontdekt hoe en waar hij, of zij, de woorden kan vinden als er iets geschreven of herschreven moet worden.

Programma

We houden een vrijblijvend en kosteloos intake gesprek. Hierin laat je als coach zien waar je bij het schrijven van je teksten e/o presenteren van jezelf tegenaan loopt. Tegelijk geef je een globale indruk van wat je allemaal doet en vooral ook hoe. Daarna maak ik een offerte op en als die akkoord is gaan we aan de slag volgens een vrijwel altijd hetzelfde verlopend procedé:

  1. Eén of meer gesprekken, liefst aan tafel of anders via skype o.i.d. (lichaamstaal en oogcontact zijn belangrijk in dit proces) waarin we dieper in gaan op wat je precies doet en hoe;
  2. Je krijgt een concepttekst die veel te lang zal zijn en veel teveel informatie zal bevatten, maar die wel echt zal gaan over jou en niets anders dan wat jij doet, gesteld in een toon die bij jou past;
  3. We houden een of twee snoeisessies om tot de pure essentie te komen;
  4. Via mail gaan nog één of twee versies van de tekst over en weer om alles zo scherp en helder mogelijk te krijgen;
  5. We sluiten af met een gesprek om zeker te stellen dat je tevreden bent over de tekst.

Je eigen betrokkenheid bij deze werkwijze gaat je de gereedschappen geven om dit programma voortaan links te laten liggen en je teksten zelf te schrijven!

Contact

Nieuwsgierig geworden? Neem dan contact op: info[at]6575.nl

—–

NB. Dit programma geldt de meest gevraagde tekstsoorten: sociale media/web-teksten. Schrijf je een e-book of boek, dan zal de begeleiding wat anders verlopen en langer duren, maar ook daar geldt: ik ga de poorten voor je openen naar de woorden die je nodig hebt.

PS Ik reis graag (met OV), maakt niet uit waarheen en sinds de OV fiets er iets kom ik helemaal overal – voor de face-to-face onderdelen van dit programma hoef je niet zelf op stap.

Reacties gesloten.